کرونا عامل به وجود آمدن میلیاردرهای جدید در جهان

به گزارش مهسان بلاگ، مدیران شرکت های پیروز در فراوری واکسن کرونا و سرمایه گذاران آنها از برندگان بحران کرونا بودند که سرمایه هنگفتی را به دست آورده و در لیست میلیادرهای واکسنی جهان قرار گرفتند.

کرونا عامل به وجود آمدن میلیاردرهای جدید در جهان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه بیلد آلمان در گزارشی نوشت: بحران کرونا از میلیون ها نفر در جهان شغل، درآمد وبسیاری امکانات را گرفت. تنها در آلمان محدودیت ها برای مقابله با کرونا 300 میلیارد یورو خسارت مالی به بار آورد.

اما با کشف واکسن چراغ ها در خاتمه تونل بحران کرونا روشن شد. واکسن های نجات دهنده زندگی انسان ها برای فراورینمایندگان پیروز و سرمایه گذاران آن ها صندوق های پر از پول را به همراه آورد و بحران کرونا سبب شد تا حداقل 9 میلیاردر جدید واکسن در جهان شکل گیرد.

در راس لیست میلیاردرهای جدید اوگر شاهین، رئیس شرکت داروسازی بیون- تک و استیفان بانسل مدیر عامل شرکت مدرنا قرار دارند.

بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه Peoples Vaccine Alliance این دو مدیر عامل هر دو در حال حاضر حدود 4 میلیارد دلار (3.28 میلیارد یورو) ثروت دارند.

همچنین مدیران غول واکسن سازی چینی کانسینو CanSino و سرمایه گذاران اولیه مدرنا هم از جمله میلیاردهای جدید شکوفا شده در بحران کرونا هستند. سهام این شرکت بعد از تایید واکسن به شدت بالا رفت.

بر اساس این گزارش قیمت سهام شرکت مدرنا از فوریه سال 2020 بیش از 700 درصد، سهام شرکت بیون تک بیش از 600 درصد قیمت سهام شرکت چینی کانسینو هم حدود 440 درصد افزایش یافت.

بر اساس محاسبات اجرا شده در این گزارش که سی ان ان آن را منتشر نموده است 9 میلیاردر جدید واکسن در حال حاضر حدود 19.3 میلیارد دلار دارایی دارند.

فعالان حقوق بشر این انتقاد را وارد می نمایند که این مبلغ برای واکسیناسیون کامل حدود 780 میلیون نفر در کشورهای کم درآمد کافی است.

آن ماریوت، مدیر سیاست های بهداشتی شرکت امدادی آکسفام در بیانیه ای گفته است: این میلیاردها چهره انسانی سودهای کلانی هستند که بسیاری از شرکت های داروسازی از انحصار این واکسن ها کسب می نمایند.

در هفته های اخیر بحث هایی درباره به تعویق افتادن ثبت حق انحصاری واکسن ها به منظور فراوری بیشتر واکسن در جهان شکل گرفت. این درخواست ها به این دلیل مطرح شد که فراوری واکسن تا حدودی با بودجه عمومی پشتیبانی گردد. اما آلمان از جمله مخالفان این طرح بود.

شرکت بیون تک از دولت آلمان حدود 325 میلیون یورو دریافت نموده تا خود را متعهد کند که به کشورهای با درآمد پایین واکسن هایی با قیمت تمام شده عرضه کند.

در جهان بیش از 160 شرکت با یاری سرمایه گذاران در زمینه تحقیق و توسعه واکسن کوشش کردند. تنها تعداد کمی از این شرکت ها از جمله بیون تک و مدرنا در نهایت پیروز شدند سریع ترین واکسن ها در تاریخ بشریت را فراوری نمایند و بیشتر این شرکت ها با وجود هزینه زیاد این پیروزیت را به دست نیاوردند.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87128

به "کرونا عامل به وجود آمدن میلیاردرهای جدید در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل به وجود آمدن میلیاردرهای جدید در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید