چه میزان لوازم خانگی قاچاق وارد می گردد؟

به گزارش مهسان بلاگ، روزانه از 4 بندر در جنوب کشور از جمله بندر دیر لوازم خانگی قاچاق وارد کشور می نمایند.

چه میزان لوازم خانگی قاچاق وارد می گردد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، حمیدرضا غزنوی خنگوی انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم خانگی در گفت وگو با میزان با بیان اینکه در شرایط فعلی قاچاق لوازم خانگی بسیار زیاد شده است، اظهار کرد: آنالیز ها نشان می دهند میزان قاچاق در مناطق مرزی بیشتر است به گونه ای که در بعضی از کالا ها تا 90 درصد بازار را در اختیار دارند.

سخنگوی انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم خانگی گفت: با توجه به اینکه کالای قاچاق نه هزینه ورودی و نه مالیات بر ارزش اضافه کرده پرداخت می نمایند قیمت تمام شده آن ها ارزان تر از فراوری داخل می گردد و به همین دلیل سهم بیشتری از بازار را در اختیار می گیرند و عرصه را برای فراوری داخل تنگ می نمایند.

وی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: روزانه 1000 تا 3 هزار خودرو از 4 بندر در جنوب کشور از جمله بندر دیر لوازم خانگی قاچاق وارد کشور می نمایند.

غزنوی با اشاره به شناسه دار کردن کالا ها اظهار کرد: 8 گروه شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی، جاروبرقی، پکیج و چرخ خیاطی باید شناسه کالا دریافت نمایند.

سخنگوی انجمن صنفی فراورینمایندگان لوازم خانگی اضافه کرد: کارخانه ها و فراورینماینده ها باید با مراجعه به سایتی که وزارت صمت معرفی می نماید برای فراوریات شناسه دریافت و بر روی کالا نصب نمایند.

وی توضیح داد: به ازای هر کالای ثبت شده در سایت، یک کد رهگیری به صورت تصادفی دریافت و آن را بر روی محصول درج می نماید که با رصد این کد، می توان کالای قاچاق را از کالای اصلی فراوری داخل شناسایی کرد.

غزنوی اضافه کرد: بر روی این طرح 2 سال کوشش شده و بسیار خوشبین هستیم تا با اجرای این طرح قاچاق لوازم خانگی کاهش یابد.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32119

به "چه میزان لوازم خانگی قاچاق وارد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه میزان لوازم خانگی قاچاق وارد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید