قایقرانی در سال 99، پاروزنان در انتظار کسب سهمیه، خبری که قایقرانان را شوکه کرد

به گزارش مهسان بلاگ، فدراسیون قایقرانی از آن دست فدارسیون هایی است که هنوز نتوانسته کسب سهمیه کند و امیدوار است در سال 1400 به این مهم دست پیدا کند.

قایقرانی در سال 99، پاروزنان در انتظار کسب سهمیه، خبری که قایقرانان را شوکه کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان مسائل زیادی را ایجاد کرد و ورزش را تحت تأثیر خود قرار داد. برهمین اساس نیز فدراسیون جهانی روئینگ در اواخر سال 98 طی نامه ای به فدراسیون های ملی از لغو تمامی مسابقات کسب سهمیه المپیک خبر داده و تاکید نمود این رقابت ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا لغو شده و برگزار نخواهد شد.

برهمین اساس علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در نامه هایی جداگانه از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون روئینگ آسیا خواست ضمن معین شدن شرایط انتخابی المپیک توکیو، در جلسه 17 مارس حق ورزشکاران در راستا این رویداد عظیم ورزشی نادیده گرفته نگردد.

درست در همین روز خبر دیگری منتشر شد که بر اساس آن فدراسیون جهانی آبهای آرام طی بیانیه ای اعلام نمود به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، تمامی رقابت های ورزشی خود را تا انتها ماه می لغو کرد.

برهمین اساس رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک اسلالوم و آبهای آرام که قرار بود در تایلند برگزار گردد لغو شد.

بعد از انتشار این اخبار قایقرانان تا ماه ها در بلاتکلیفی بودند و معین نبود که سرنوشت مسابقات انتخابی چه خواهد شد و این موضوع فشار روانی زیادی را به این ورزشکاران تحمیل کرد اما با این وجود تمرینات قایقرانان تحت نظر سرمربیان در خانه پیگیری شد در نهایت با صدور مجوز از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اردوی قایقرانان رسما در اوایل پائیز شروع شد.

اردیبهشت سرنوشت ساز برای قایقرانی

مسابقات انتخابی المپیک در رشته روئینگ و آبهای آرام از 15 تا 17 اردیبهشت ماه در ژاپن برگزار می گردد.

بهمن نصیری و نازنین ملایی در روئینگ و محمد نبی رضایی در کانو مردان شانس های اصلی کسب سهمیه المپیک هستند. با تصمیم کادر فنی و کمیته فنی و پس از آنالیز شرایط ایران در انتخابی المپیک در روئینگ درقایق یک نفره مردان و زنان و دونفره بانوان و در آب های آرام درکایاک یکنفره 500 متر زنان، کایاک یک نفره 1000 متر و کانوی یکنفره 1000 متر مردان قایقرانان خود اعزام خواهد نمود.

اعزام قایقرانان در کانوی دونفره 500 متر زنان، کایاک یکنفره 200 متر زنان و مردان کانوی یکنفره 200 متر زنان، کایاک دونفره 1000 متر مردان در صورتی است که بتوانند در تست انتخابی فروردین ماه رکورد معین شده را کسب نمایند.

احمد احمدی در بادبانی نیز به دنبال سهمیه است و از مدت ها پیش در اسپانیا تمرینات خود را شروع کرد تا شانس خود را در آخرین مسابقه انتخابی المپیک قاره آسیا امتحان کند.

بی خبری از رقبا عظیمترین چالش قایقرانان

با توجه به شیوع کرونا در جهان و لغو رویدادهای ورزشی طی یک سال گذشته مهم ترین چالش پیش روی قایقرانان بی خبری از آمادگی و شرایط رقبا است. به طوریکه افشین فرزام، سرمربی تیم روئینگ در این باره گفت: شرایط ما بد نیست اما آنچه سال جاری شرایط ما را ویژه و حساس می نماید این است که همواره 6 ماه قبل از مسابقات کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کردیم و آنجا هم شرایط خود و هم رقبا را می سنجیدم و متوجه می شدیم در چه وضعیتی نسبت به حریفان خود هستیم. اما الان با توجه به مسائل موجود تا مسابقات کسب سهمیه المپیک یک سال و نیم می گردد که در رقابتی نبودیم و از فرایند فنی حریفان مان خبر نداریم و فقط می توانیم حرکت خود را انجام دهیم و تا می توانیم آماده تر باشیم ولی اینکه در آسیا چه اتفاقی افتاده و حریفان مان در کجای کار هستند برای ما گنگ خواهد بود و پیش بینی شرایط ما سخت است.

ایرج اقلیمی، سرمربی آبهای آرام نیز تاکید نمود: ما هیچ تحلیلی برای کسب سهمیه نداریم چون در یکسال اخیر مسابقه ای برگزار نشده است نمی دانیم رقبا در چه سطحی هستند. در بعضی از مواد مانند کانوی تک نفره، کایاک تک نفره و حتی دو نفره شانس داریم اما نمی توان الان تحلیل کرد.

وقتی لیگ جای خالی مسابقات بین المللی را پر کرد

برگزاری مسابقات کشوری و لیگ های قایقرانی در سالی که قایقرانان که در هیچ رویدادی شرکت نکرده بودند، بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشت به طوریکه نقش مهمی در تصمیم و تحلیل کادر فنی و کمیته فنی فدراسیون در مورد نفرات اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک داشت. بعلاوه پخش زنده لیگ از رسانه ملی باعث شد تا انگیزه ورزشکاران در این رشته بیشتر و زمینه حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی فراهم گردد.

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در این باره گفت: در سال 99 در 8 رشته قهرمانی کشور برگزار گردید و 6 رشته پخش زنده داشتیم و امروز زنان و مردان ما با شخصیت بالای خود یک نمایش زیبا را در رسانه ملی داشتند.

خبر بد برای قایقرانان در روز آخر سال 99

فدراسیون قایقرانی ایران سال 96 اقدام به خرید تعداد 34 عدد قایق در رشته روئینگ کرد، اما هزینه آن را کامل پرداخت نکرد تا اینکه در سال 98 مبلغ به جامانده تأمین و تیر ماه سال جاری قایق ها وارد قشم شد.

از همان زمان فدراسیون در کوشش بود تا از شرکت حمل ونقل نماینده در تهران ترخیص قایق ها را بگیرد و در ادامه فرایند ترخیص را در قشم پیگیری کند. کوشش آنها بر این بود که قبل از انتها سال این کار انجام گردد و قایقرانان بتوانند قبل از انتخابی المپیک با قایق های جدید تمرین نمایند، اما درست در روزهای انتهای سال نامه ای به دست فدراسیون رسید که سنگ عظیمی بر سر راه ترخیص قایق ها خواهد بود.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در این باره به خبرنگاران گفت: هنوز برای ترخیص قایق ها دچار چالش هستیم. نامه ای به دست مان رسیده که از سال 1385 مبلغ 227 میلیون تومان بدهی گمرکی داریم و این بدترین خبری بود که می توانست به ما برسد، این خبر یعنی قایق ها فعلاً به دست مان نمی رسد.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81917

به "قایقرانی در سال 99، پاروزنان در انتظار کسب سهمیه، خبری که قایقرانان را شوکه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایقرانی در سال 99، پاروزنان در انتظار کسب سهمیه، خبری که قایقرانان را شوکه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید